NL EN
DONEER NU!

Heineken en Rijksmuseum continueren samenwerking

17 april 2024

Heineken en Rijksmuseum continueren samenwerking Het Rijksmuseum in Amsterdam heeft de samenwerking met Heineken met twee jaar verlengd. Die samenwerking bestaat sinds 2013, na de grootscheepse renovatie van het Rijksmuseum.

De brouwer en het museum organiseerden samen diverse evenementen. De laatste jaren waren deze vooral gericht op jonge volwassenen, zoals de Heineken Music Sessions en het Rijksmuseum NEXT Tuinfeest. Ook in de komende jaren zullen de beide partners mogelijkheden creëren om deze belangrijke doelgroep te betrekken bij hun activiteiten en producten.

Verder is Heineken de preferred supplier voor bier van het Rijksmuseum. Het bier wordt geschonken in de museumcafés en het Rijks café & restaurant. Een van de opvallendste acties tot nu toe in dat kader was de productie van bierflesjes met afbeeldingen uit de collectie van het Rijksmuseum.

Heineken denkt te kunnen profiteren van de samenwerking. Dolf van den Brink, CEO van Heineken: “Het Rijksmuseum is een icoon van Nederland en speelt een essentiële rol bij het introduceren van nieuwe doelgroepen in de wereld van kunst en cultuur.“

Wim van Dalen, directeur van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP, valt het op dat Heineken nu niet alleen de partner is van het Rijksmuseum, maar ook de hoofdsponsor van '750 jaar Amsterdam'. "Duidelijk is dat het bedrijf inmiddels een duidelijk zichtbare rol is gegund in enkele belangrijke cultuurprojecten in de gemeente Amsterdam. Daarover zijn vragen gesteld in de gemeenteraad. Maar ook wij hebben kritiek, net als andere gezondheidsorganisaties. Helaas trekt het stadsbestuur zich daar tot nu toe niets van aan."

Bron: rijksmuseum.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl