NL EN
DONEER NU!

Ouders hebben invloed op drankgebruik jongeren, maar ook marketing

7 november 2022

Vandaag besteedde het programma Hart van Nederland aandacht aan de campagne 'Zien drinken, doet drinken' van de Alliantie Alcoholbeleid Nederland (AAN). In de komende alcoholactieweek wordt hieraan weer aandacht besteed.

Wim van Dalen, de projectleider van de campagne, licht toe dat de boodschap van de campagne is dat het zien drinken door ouders invloed heeft op hun kinderen. Hij vindt dat ouders het effect daarvan niet moeten onderschatten.

Maar hij geeft ook aan dat ouders niet hoofdverantwoordelijk zijn voor het alcoholgebruik van jongeren. Ook de marketing en eigenlijk de samenleving als geheel heeft daar eveneens invloed op.

Bron: tvblik.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl