NL EN
DONEER NU!

Volp stelt Kamervragen over effect bierreclames

9 september 2016

Volp stelt Kamervragen over effect bierreclames Kamerlid Marith Volp (PvdA) heeft aan staatssecretaris Martin van Rijn Kamervragen gesteld over het bericht dat bierreclames op televisie het drankgedrag van tieners beïnvloedt.

Volp vraagt de mening van Van Rijn over deze studie. Bovendien wil zij weten wat de staatssecretaris vindt van het Franse model, de zogenaamde wet Evin, waarin het onder meer verboden is alcoholmarketing te richten op jonge mensen en reclame alleen informatie mag bevatten over het product en een waarschuwing moet bevatten?

Verder stelt Volp een vraag over de sponsoring van evenementen waar veel jongeren naar kijken, zoals de Formule 1 races en huldigingen van Nederlandse sporters op de Olympische Spelen.

Bron: tweedekamer.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl