NL EN
DONEER NU!

Heineken kiest voor interactieve reclame op Snapchat

12 april 2014

Heineken adverteert op het relatief jonge platform Snapchart. Het Nederlandse biermerk heeft een eigen Snapchat account waarvandaan dagelijks berichten worden verstuurd naar gebruikers.

In de berichten die Heineken verstuurd worden hints gegeven over welke artiesten zullen optreden op het Coachella muziekfestival. Gebruikers kunnen aan de hand van deze hints de artiest raden en als zij het goed hebben, wordt deze artiest bevestigd.
Het is de bedoeling dat deze manier van aandacht vestigen ook gebruikt zal worden voor andere muziekevenementen.

Uit onderzoek is bekend dat alcoholfabrikanten in 2011 al 8% van hun marketingbudget aan social media besteedden.

Bron: nieuwslog.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl