NL EN
DONEER NU!

Sponsoring Heineken: 200 miljoen extra consumenten

11 april 2019

Sponsoring Heineken: 200 miljoen extra consumenten Sinds 2016 is Heineken prominent aanwezig op de Formule 1 circuits met reclameborden. En met torenhoge verwachtingen van de impact. "Dit kan 200 miljoen extra consumenten opleveren", stelde global marketing director Gianluca di Tondo. Uitgaande van een gefluisterde 200 miljoen euro aan sponsorgeld is dat één euro per klant.

Amper een jaar later noemt directeur global sponsorship Hans Erik Tuijt zichzelf supertevreden over de aandacht. "Wij willen graag het premiumbiermerk van de wereld zijn en dan is dit soort evenementen een mooie kans om aan iedereen te laten zien wie we zijn. De Formule 1 voldoet exact aan onze eisen: de sport heeft een wereldwijde uitstraling en een premiumkarakter."

Opvallend genoeg afficheert Heineken zich rond de Formule 1 als voorvechter van nuchter autorijden. Doel is dan ook vooral om Heineken 0.0 wereldwijd te promoten. Dat werd in hetzelfde jaar gelanceerd als de Formule 1-sponsoring: 2016. Die opzet is geslaagd.

Bron: deondernemer.nl.

Laatste nieuws