NL EN
DONEER NU!

"Verkapte marketing van Grolsch"

24 december 2013

"Verkapte marketing van Grolsch" De waarschuwingen die bierbrouwer Grolsch op zijn producten gaat plaatsen, zijn een "alternatieve vorm van marketing". Dat zei Wim van Dalen, directeur van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP, vanochtend in het NOS Radio 1 Journaal.

STAP staat achter de boodschap van Grolsch, maar heeft wel kritiek. "De alcoholindustrie zou nooit op een fles zetten dat alcohol verslavend en kankerverwekkend is", zegt Van Dalen. "De icoontjes van Grolsch zijn overbekende waarschuwingen, die op zich niet slecht zijn en waar we het ook mee eens zijn, maar ze zijn bedoeld voor specifieke doelgroepen en problemen. Niet voor de grote groep gemiddelde drinkers".

Volgens STAP moet de actie van de bierbrouwer vooral gezien worden als een gebaar naar de samenleving, overheid en consument. "En dat werkt weer uit als een vorm van reclame en branding. De vraag is of dit bijdraagt aan de oplossing van de problemen met alcohol", aldus Van Dalen.

Bron: Verkapte marketing van Grolsch.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl