NL EN
DONEER NU!

Bier mag ook in advertenties niet heilzaam genoemd worden

3 november 2016

Bier mag ook in advertenties niet heilzaam genoemd worden Opnieuw heeft een Duitse rechter geoordeeld dat bier niet als 'bekömmlich' (zoiets als 'heilzaam' en 'licht verteerbaar') mag worden aangeprezen, omdat dat in strijd is met Europese regelgeving die verbiedt dat bier aanspraak kan maken op gezondheidsclaims.

Het betreft reclame van brouwerij Härle uit Leutkirch die sommige van haar biersoorten in een reclame-uiting als 'bekömmlich' aanprijst. Vorig jaar is deze brouwerij ook al veroordeeld na een klacht van het Verband Sozialer Wettbewerb over vermelding van het woord ‘bekömmlich’ op het etiket.

Bron: thelocal.de.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl