NL EN
DONEER NU!

Start nieuwe campagne NIX18

23 juni 2025

Start nieuwe campagne NIX18  Deze week is een nieuwe NIX18-campagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) gestart. De campagne met de slogan 'Ik leerde je NIX' richt zich op ouders van jongeren (12 t/m 17 jaar). De nieuwe campagne is ontwikkeld door The Family (voorheen Open Now).

Ouders hebben veel invloed op het alcoholgebruik van hun kinderen. Tegelijkertijd zien we dat dat 67% weleens alcohol heeft gegeven aan hun minderjarige kind en 39% dat vaker dan één keer heeft gedaan. Daarom richt de campagne zich op het duidelijk maken dat NIX18 de norm is en dat ouders invloed hebben op hun kind en het niet drinken van alcohol onder de 18.

In de campagne staat het gewenste gedrag centraal. Goede ouders leren hun kinderen veel, zoals eten, tandenpoetsen, fietsen en ook NIX18 (geen alcohol onder de 18). Ouders geven geen alcohol aan hun tieners en tieners horen ook geen alcohol te drinken.

De mediacampagne loopt vanaf maandag 23 juni tot en met 13 juli 2025 en van 4 augustus tot en met 24 augustus 2025. Naast inzet van een TV en radiospotjes wordt ook ingezet op online video’s, social media kanalen en branded content zoals podcasts.

Voor de campagne zijn verschillende video's gemaakt. Waaronder een televisiecommercial (25 seconden), een tag-on en verschillende online video's. Ook zijn er verschillende radiocommercials opgenomen. Er is één algemene radiocommercial (27 seconden), daarnaast zijn er verschillende kortere radiocommercials omtrent één leer-thema.

Bron: campagnetoolkits.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl