NL EN
DONEER NU!

Vervolg campagne 'Op je gezondheid?'

15 september 2025

In 2023 hebben KWF Kankerbestrijding en het MDL Fonds in het kader van de Gezonde Generatie de kenniscampagne 'Op je gezondheid?' gelanceerd om volwassenen bewuster te maken van de gezondheidsrisico's van alcohol, specifiek de relatie alcohol en kanker. Vandaag startte een nieuwe fase van deze campagne.

Nederlanders benaderen alcohol nog steeds als iets onschuldigs. In de volksmond wordt gesproken over 'bubbels', 'wat sterks', 'een stevig glas rood', terwijl het gaat om riskante producten die de kans op 7 soorten kanker vergroten.

Met het vernieuwde concept geven KWF en het MDL Fonds, namens alle leden van de Samenwerkende Gezondheidsfondsen, de genoemde alcoholsynoniemen een nieuwe invulling. Met dezelfde vertrouwde toon, maar de glazen zijn nu gevuld met iets dat wel onschuldig is, zónder alcohol. Mensen worden daardoor aangemoedigd om hier meer over te weten te komen, zodat ze bewustere keuzes kunnen maken.

Vanaf 15 september is de campagne te horen op de radio en te zien op posters op stations, winkelcentra, in bushokjes en op sociale media.

Meer informatie staat op de campagnepagina www.gezondegeneratie.nl/alcohol

Vervolg campagne 'Op je gezondheid?'

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl