NL EN
DONEER NU!

Belgische horecazaken doen mee met Tournée Minérale

28 januari 2018

Belgische horecazaken doen mee met Tournée Minérale 27% van de horecazaken in België gaat inspelen op Tournée Minérale, de met DryJanuary en IkPas vergelijkbare maand zonder alcohol die 1 februari van start gaat. Zij doen dat hoofdzakelijk door diverse alcoholvrije cocktails op de kaart te zetten, maar ook door alcoholvrije wijnen en bieren prominenter naar voor te schuiven als alternatief of fruitwaters aan te bieden.

Dat blijkt uit een enquête die het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) uitvoerde. 21% van de ondervraagde ondernemers overweegt nog of ze iets gaan doen.

Vorig jaar was de horeca nog kwaad op Tournée Minérale. Onderzoek van NSZ wees toen uit dat 4 op de 10 horecazaken hun omzet met gemiddeld 10% zagen afnemen.

Bron: standaard.be.

Laatste nieuws