NL EN
DONEER NU!

CvdM: 'Amstel Radler 0.0% spots zijn alcoholreclame'

17 december 2015

CvdM: 'Amstel Radler 0.0% spots zijn alcoholreclame' De televisiespot voor Amstel Radler 0.0% met Laurens ten Dam en de radiospots van die campagne, zijn volgens het Commissariaat voor de Media (CvdM) reclame voor alcoholhoudende drank en hadden dus niet vóór 21.00 uur mogen worden uitgezonden.

Het CvdM had een klacht ontvangen van het in Nederland gevestigde European Centre for Monitoring Alcohol Marketing (EUCAM). Naar aanleiding daarvan is vastgesteld dat de spots "een directe verwijzing bevatten naar een alcoholhoudende variant van het biermerk". Daarmee hebben de spots - volgens het CvdM - dus óók een wervend karakter voor een alcoholhoudende drank en geldt voor deze spots het in de Mediawet 2008 neergelegde verbod op uitzending van alcoholreclame tussen 6.00 uur en 21.00 uur.

brief-cvdm-aan-eucam.pdfbrief-cvdm-aan-eucam.pdf (106 kB)

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl