NL EN
DONEER NU!

FrisValley richt zich op supermarkten

27 februari 2015

FrisValley, het alcoholmatigingsproject van negen gemeenten in Regio FoodValley, richt zich de komende maanden in het bijzonder op supermarkten, met name op de verkoop van alcohol aan minderjarige jongeren. Landelijke en lokale cijfers laten zien dat ook in supermarkten ID-controles nog (te) vaak worden vergeten.

Eerder al richtte FrisValley dergelijke themaperiodes op de horeca, evenementen en sportverenigingen. Door de leeftijdsgrens van 18 jaar in de supermarkt na te leven, dragen de supermarkten in een belangrijke mate bij aan het terugdringen van het alcoholgebruik bij jongeren.

persbericht---frisvalley-wijst-supermarkten-op-belang-van-naleving-id-controle.pdfpersbericht---frisvalley-wijst-supermarkten-op-belang-van-naleving-id-controle.pdf (294 kB)

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl