NL EN
DONEER NU!

Nieuwe collectieve campagne brouwers om bier in horeca te promoten

23 augustus 2020

Samen proosten op een succesje, op elkaar of gewoon op het weekend. Allemaal van die gewone alledaagse dingen, die veranderen in gouden momenten met een goed glas bier. Dit is de boodschap van de nieuwe collectieve campagne 'Gouden momenten' van Nederlandse Brouwers.

De tv-campagne is gedurende de maand augustus te zien bij de Ster, RTL en op de Talpa-zenders. De campagne wordt ook online verder uitgerold via Facebook en Instagram. Consumenten worden opgeroepen hun 'Gouden moment' te delen op sociale media.

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers licht toe: "Uit onderzoek blijkt […] dat ‘minder ongedwongenheid’ momenteel het grootste obstakel is voor mensen om naar de horeca te gaan. Met de campagne 'Gouden momenten' willen we laten zien dat, met inachtneming van alle maatregelen, je volop samen kunt genieten op het terras, restaurant of café. Wij willen hiermee zowel de horeca als de brouwers een steuntje in de rug geven in dit zware jaar."

In de media is kritiek op de campagne. Zo stelt Teun van de Keuken in zijn column in de Volkskrant dat deze bierreclame riekt naar het propageren van alcoholisme. Dit omdat de boodschap van de campagne is dat we eenvoudigweg meer bier moeten drinken om gouden momenten te beleven.

Bronnen: volkskrant.nl en goudenmomenten.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl