NL EN
DONEER NU!

Verkoop no-lo dranken gestegen

28 september 2022

In 10 door IWSR onderzochte landen groeide in 2021 de markt voor no-lo-dranken met meer dan 6% in volume. Het gaat om Australië, Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Japan, Zuid-Afrika, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

No-lo dranken worden in Nederland ook wel alcoholvrij en alcoholarm genoemd. Alcoholvrij bier bevat tot 0,1% alcohol, alcoholarm bier tot 1,2%. Als er op de verpakking staat 0.0 moet er ook echt 0% alcohol in zitten. Alcoholvrije wijn mag maximaal 0,5% alcohol bevatten. Lo-alcohol wijnen bevatten minder dan 8,5% alcohol (het minimum alcoholgehalte van reguliere wijn).

"De interesse in no-lo dranken is in toenemende mate een trend in de hele wereld geworden", zegt Emily Neill, COO van IWSR-drankjes Marktanalyse. "Om aan die vraag te voldoen, hebben alcoholproducenten zwaar geïnvesteerd om een aantal innovatieve nieuwe producten te introduceren, en veel gevestigde reguliere merken zijn onlangs begonnen om no-lo versies te ontwikkelen."

Bier/cider is de grootste no-lo categorie (75% volume aandeel). De verkoop van met name alcoholvrij bier zal tot 2025 naar verwachting jaarlijks met meer dan 11% stijgen. Verwacht wordt dat de verkoop van lo-alcohol wijn met 20% jaarlijks zal groeien, alcoholvrije wijn 9%. No-alcohol mixdranken en no-alcohol gedistilleerd zullen beide naar verwachting ongeveer 14% jaarlijks groeien.

Bron: theiwsr.com.

Laatste nieuws