NL EN
DONEER NU!

Nieuw EUCAM Trendrapport over de marketingstrategie van Heineken

12 december 2016

Nieuw EUCAM Trendrapport over de marketingstrategie van Heineken Het European Center of Alcohol Marketing (EUCAM) heeft afgelopen week een trendrapport uitgebracht over de voor jongeren aantrekkelijke marketingstrategie van Heineken.

Uit het rapport blijkt dat Heineken gebruik maakt van zowel de traditionele media als de nieuwe media en zij zich richt op een breed scala van doelgroepen. Een groot deel van de marketinguitingen van Heineken zijn zeer aantrekkelijk voor minderjarige jongeren, vooral door het gebruik van humor en muziek. Maar omdat ze niet specifiek gericht zijn op minderjarigen zijn ze meestal niet in strijd met de zelfreguleringbepalingen, zoals neergelegd in de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken.

heineken-all-over---eucam-trend-report-.pdfheineken-all-over---eucam-trend-report-.pdf (2,35 MB)

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl