NL EN
DONEER NU!

Carlsberg en de UEFA omzeilen de Franse alcoholwetgeving

6 juli 2016

Carlsberg en de UEFA omzeilen de Franse alcoholwetgeving Op het EK 2016 omzeilen bierbrouwer Carlsberg en de UEFA doelbewust de Loi Evin, de Franse alcoholwetgeving, die alcoholreclame verbiedt. Dat zegt EUCAM in een persbericht.

Carlsberg is een van de 10 officiële sponsors van het Europese EK. In 2012 keken er wereldwijd 1,9 miljard mensen naar dat evenement. Gezondheidsorganisaties hebben nauwlettend de marketing-activiteiten van Carlsberg tijdens het toernooi gevolgd. Het bleek dat Carlsberg bijna elke minuut te zien was met de slogan "Probably", in het unieke lettertype dat Carlsberg altijd gebruikt. Daarnaast was Carlsberg ook zichtbaar door tal van andere marketingactiviteiten. De gezondheidsorganisaties verzamelden zo’n 50 voorbeelden.

De gezondheidsorganisaties hebben nu geklaagd bij de Franse regering en een oproep gedaan aan de Europese Commissie om meer te doen om kinderen en jongeren te beschermen tegen alcoholmarketing.

Bron: eucam.info.

Laatste nieuws