NL EN
DONEER NU!

STAP ACTUEEL

Oproep aan onze Olympische sporters: ga niet akkoord met nieuwe deal van NOC*NSF met Heineken (14 oktober 2019)
Vandaag werd bekend dat er in Tokyo tijdens de Olympische Spelen in 2020 opnieuw een Holland Heineken House zal zijn. Het zal ditmaal een onderdeel zijn van TeamNL Tokyo Center, een tijdelijk Holland paviljoen, waar het Nederlandse bedrijfsleven zich tijdens de Spelen in Japan kan presenteren. NOC*NSF neemt de exploitatie van dat Center op zich. Bierbrouwer Heineken blijft in Holland Heineken House de Nederlandse Olympiërs die een medaille krijgen huldigen. Huldigingen die door jong en oud worden bekeken en meebeleefd en die daarmee ongewild een doelgroep zijn van geraffineerde alcoholpromotie. Lees verder >>
Aantal ongelukken op snelwegen neemt toe (14 oktober 2019)
Het aantal geregistreerde verkeersongevallen op Nederlandse snelwegen verdubbelde de afgelopen 5 jaar, van 17.000 in 2014 naar ruim 38.000 in 2018. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd rapport van Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), in opdracht van Politie en Wetenschap. Lees verder >>
EU stimuleert toerisme drankenindustrie (14 oktober 2019)
De Europese Unie is een campagne gestart speciaal voor de gedistilleerdbranche. Doel: meer toerisme genereren. Bekende productieregio’s en distilleerderijen krijgen de kans om zich online te presenteren via de hashtag #SpiritsTourism en #SpiritsofEurope. Lees verder >>
‘Drinken onder 18 jaar? In Zundert is dat vanzelfsprekend’ (14 oktober 2019)
Jongeren in Zundert drinken meer dan leeftijdgenoten in andere gemeenten. Dat blijkt uit recent onderzoek van de Zundertse Rekenkamercommissie. Als de gemeente streeft naar een matigingsbeleid van middelengebruik onder jongeren, dan zal onder meer fors moeten worden ingezet op handhaving, aldus het rapport 'Doorzakken of doorpakken'. Lees verder >>
Holland Heineken House wordt onderdeel van TeamNL Tokyo Center (14 oktober 2019)
Holland Heineken House wordt onderdeel van TeamNL Tokyo Center, een tijdelijk Holland paviljoen, waar het Nederlandse bedrijfsleven zich in Japan kan presenteren. NOC*NSF neemt de exploitatie van dat Center op zich. De financiële verantwoordelijkheid ligt ook primair bij NOC*NSF. Bierbrouwer Heineken concentreert zich in Holland Heineken House nadrukkelijk op de huldigingen van Olympiërs. Lees verder >>
Van Dalen: We moeten ‘wijnen’ niet zo verheerlijken (11 oktober 2019)
Sinds Chateau Meiland de Televizier-Ring won, scandeert het door heel Nederland: wijnen, wijnen, wijnen! Lees verder >>

COPYRIGHT © STAP. Dit is een gratis website zonder reclames. Overname van door de webredactie geschreven nieuwsberichten of delen daarvan is toegestaan, op voorwaarde van bronvermelding. Overname van themapagina-teksten of delen daarvan is uitsluitend mogelijk met schriftelijke toestemming en bronvermelding.
PRIVACYBELEID STAP. In onderstaand document vindt u alle informatie over het privacybeleid van STAP.

Privacybeleid STAPPrivacybeleid STAP (165 kB)

STAP is een onafhankelijk kennisinstituut dat zich inzet voor effectief alcoholbeleid en voor publieke bewustwording van de gezondheidsrisico's van alcohol.
Speciale links: