NL EN
DONEER NU!

Superunie in conflict met Grolsch over inkoopprijs kleiner flesje

10 november 2014

Superunie in conflict met Grolsch over inkoopprijs kleiner flesje Superunie koopt voorlopig geen nieuwe (kleinere) pijpjes bier meer bij Grolsch vanwege een conflict over de inkoopprijs.

Dagblad Tubantia meldt dat de brouwerij de prijs voor de nieuwe standaard inhoudsmaat in de ogen van de inkoopcombinatie niet voldoende wil laten zakken. De nieuwe flesjes zijn immers kleiner: slechts 30 centiliter, de standaardmaat voor Nederlandse bierflesjes, in plaats van de 33 centiliter van de oude pijpjes. "We zagen dat consumenten niet specifiek Grolsch kochten omdat er meer in de fles zat", zegt Grolsch-woordvoerder Helen ter Huurne. Communicatietaal voor: klanten kijken meer naar de prijs dan naar de inhoud. En dan is die 3 centiliter toch een mooie winst. Op een kratje van 24 stuks scheelt het Grolsch de inhoud van ruim twee flesjes.

Ter Huurne wil tegen Tubantia niet meer kwijt dan dat Grolsch de bij Superunie aangesloten supermarktketens adviseert om de verkoopprijs van het nieuwe Grolsch-pijpje te verlagen.

Bron: distrifood.nl en nrcq.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl