NL EN
DONEER NU!

Nederlanders verdeeld over blurring

15 maart 2022

Maar 3 op de 10 Nederlanders zien blurring zitten. Een deel staat open voor meer blurring-concepten “zolang het maar in balans blijft”. De rest is niet overtuigd of wacht af. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.000 mensen door ondernemersplatform Lightspeed.

28% zegt dat de coronapandemie een boost heeft gegeven aan blurring. 10% van de ondervraagden is sinds de pandemie sneller geneigd om een winkel te bezoeken waar ook gegeten en gedronken kan worden. Toch is niet ieders gedrag veranderd door de pandemie: 36% gaat nog altijd met één doel naar een winkel of restaurant: shoppen óf uit eten.

Sam Bursens, horeca & retail expert bij Lightspeed: “Het is opvallend dat er nu voornamelijk gesproken wordt over dat retailers straks hun klanten ook een biertje of wijntje mogen aanbieden, want het blurring-concept biedt veel meer mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan een koffiebar in iemands favoriete kledingwinkel, maar ook aan restaurants die accessoires of ingrediënten verkopen.”

Bron: persberichten.com.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl