NL EN
DONEER NU!

Heineken neemt alcoholvrij nu wel serieus

3 december 2018

Heineken neemt alcoholvrij nu wel serieus Heineken timmert stevig aan de weg met zijn alcoholvrije 0.0-variant. Volgens de brouwer is dit ook duidelijk te zien in de verkoopcijfers. Divisiedirecteur Ilaria Lodigiani, die binnen Heineken verantwoordelijk is voor alcoholvrije en alcoholarme bieren, zegt dat Heineken deze producten nu duidelijk serieus neemt waar dit in het verleden wel anders was.

Lodigiani legt tijdens een bijeenkomst in Amsterdam uit dat circa 5% van het totale verkoopvolume van Heineken nu alcoholvrij en -arm (tot 3,5%) betreft. Circa 40% van het totaal komt van de zogeheten malt-dranken die onder meer in Afrika en landen rond de evenaar zeer populair zijn. Voorafgaand aan de uitrol van 0.0, en ook de Radler-varianten, was circa 3 procent van het totale volume alcoholvrij en -arm. In landen waar 0.0 in de markt is gezet, is alcoholvrij en -arm volgens de Italiaanse goed voor soms wel 10 procent van het volumetotaal. De groei van alcoholvrij en -arm is al jaren dubbelcijferig volgens Heineken.

Heineken en andere brouwers hebben ook het tij mee. Volgens onderzoekers van Ipsos neemt het percentage niet-alcoholdrinkers toe, ook in Europa. Zeker de jongere generatie laat alcohol steeds meer links liggen. De groei gaat ook hand in hand met de gezondere levensstijl die mensen najagen. Daarin is voor alcohol minder of geen ruimte.

Bron: telegraaf.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl