NL EN
DONEER NU!

Nielsen: jongere klant koopt vaker alcoholvrij

15 januari 2019

Supermarktklanten tussen de 18 en 39 hebben het afgelopen jaar vaker alcoholvrij bier en alcoholvrije wijn gekocht dan voorheen. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Nielsen onder 1.500 respondenten die het afgelopen jaar in de supermarkt drank hebben gekocht.

Volgens Nielsen is een interessante constatering dat het met name de jongere consument alcoholvrije varianten adopteert. De leeftijdsgroepen 18 t/m 24 en 25 t/m 39 jaar scoren aanzienlijk hoger wat betreft het drinken van alcoholvrije dranken het afgelopen jaar.

Gevraagd naar de behoefte aan meer keuze in alcoholvrije wijn, blijkt dit in de Randstad bovengemiddeld te zijn. Nationaal antwoordde 12% bevestigend, in de Randstad was 17% het met deze stelling eens. Volgens Nielsen is hieruit te concluderen dat een alcoholvrij alternatief steeds meer voet aan de grond krijgt, waarbij de opmars begint onder jonge consumenten in de Randstad.

Bron: distrifood.nl.

Laatste nieuws