NL EN
DONEER NU!

Volumegroei Heineken 4,2%, mede door alcoholvrij bier

13 februari 2019

Volumegroei Heineken 4,2%, mede door alcoholvrij bier Bierbrouwer Heineken heeft het in 2018 met name met bier van zijn eigen merk goed gedaan. Daarbij werd het concern geholpen door de 0.0-variant die inmiddels in 38 landen beschikbaar is. Al met al was de netto-omzet 22,5 miljard euro.

Heineken kende als geheel wereldwijd een volumegroei van 4,2%. In alle regio's waar het bedrijf actief is, werd meer bier verkocht.

Kijken we alleen naar Europa dan zien we dat Heineken 1,3% meer bier aan de man bracht. Vooral het merk Heineken verkocht goed. In Europa stegen de verkochte volumes van Heineken-bier met 5,1%. Belangrijke stijger was Heineken 0.0. Ook de Radler-verkoop steeg aanzienlijk.

Heineken meldt verder dat in 69 landen minimaal 10% van de mediabestedingen waren voor “verantwoord-drinken”-campagnes. Dat is exclusief de 'When You Drive, Never Drink' campagnes.

Bronnen: nu.nl en theheinekencompany.com.

Laatste nieuws