NL EN
DONEER NU!

MVO Heineken wordt negatief gewaardeerd

21 mei 2014

Het initiatief van Heineken rondom verantwoord drinkgedrag heeft een negatief effect op het imago. Dat blijkt uit de Maatschappelijk Imago Monitor, een initiatief van adviesbureau Hope & Glory. "Enerzijds wordt er gestimuleerd om bier te kopen en anderzijds wordt het afgeraden. Deze dubbelzinnigheid leidt tot een negatieve waardering."

Onderzoeksbureau Motivaction, die de Maatschappelijk Imago Monitor (MIM) uitvoerde, vroeg ruim 3.100 Nederlanders tussen 18 en 70 jaar naar het belang dat zij hechten aan het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het wantrouwen groeide in een jaar tijd van 34% naar 41%.

Bron: motivaction.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl