NL EN
DONEER NU!

Amerikaanse kinderen zien twee tot vier keer per dag alcoholreclame

19 mei 2016

Amerikaanse kinderen tussen de elf en veertien jaar oud zien dagelijks gemiddeld twee tot vier advertenties over alcohol. Hoewel er regels zijn over promotie voor alcohol zien kinderen vooral door middel van sluikreclame nog steeds veel advertenties.

Onderzoekers van de RAND Corporation volgden 589 kinderen in Los Angeles gedurende ruim tien maanden en ontdekten dat in extreme gevallen kinderen zo'n dertien reclames per dag zagen.

De onderzoekers schrijven in Journal of Studies on Alcohol and Drugs dat de sluikreclames kunnen leiden tot alcoholgebruik op jonge leeftijd. Om die reden pleiten ze voor nog strengere advertentieregels voor de alcoholindustrie.

Artikel: hier te downloaden.

Bron: nu.nl.

collins-a.o.-alcohol-advertising-exposure-.pdfcollins-a.o.-alcohol-advertising-exposure-.pdf (118 kB)

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl