NL EN
DONEER NU!

AB InBev introduceert Bud tegen 'toegankelijke prijs'

22 juli 2019

AB InBev introduceert Bud tegen 'toegankelijke prijs' AB InBev introduceert het Amerikaanse pilsmerk Bud in Nederland. In eerste instantie wordt het merk via horeca in de Randstad aan de man gebracht, maar later in het jaar moet het bier ook verkrijgbaar zijn in winkels.

De introductie van Bud in Nederland is een offensief in de thuismarkt van Heineken. Het merk zal zich voornamelijk richten op consumenten van 18 tot 35 jaar. Qua smaak zou Bud, dat in de Verenigde Staten wordt verkocht als Budweiser, zich onderscheiden door een minder bittere smaak.

Nicolas Bartholomeeusen, directeur van de Nederlandse tak van AB InBev, zegt dat Bud in de supermarkten tegen een "toegankelijke prijs" verkocht zal worden. "Daarmee bedoelen we dat de gemiddelde consument in Nederland niet te diep in de buidel hoeft te tasten."

Bron: nu.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl