NL EN
DONEER NU!

Amstel overtreedt zelfreguleringsregels in nieuwe bierreclame

2 mei 2014

Amstel overtreedt zelfreguleringsregels in nieuwe bierreclame Laurens ten Dam speelt de hoofdrol in een bierreclame van Amstel. De meesterknecht van Belkin laat zich afzakken uit het peloton om drinken te halen, maar komt terug met zijn zakken vol met flesjes Amstel Radler bier. En die deelt hij uit aan de collega's in het peloton.

Volgens STAP is deze reclame in strijd met de zelfreguleringsbepalingen. Volgens de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken mogen sporters die internationaal op het hoogste seniorenniveau actief sport uitoefenen niet worden ingehuurd voor tv-commercials. Bovendien mag geen actieve sportbeoefening in alcoholreclame worden uitgebeeld.
En deze reclame is – volgens STAP – alcoholreclame omdat de commercial niet alleen betrekking heeft op Amstel Radler, maar tevens kan worden aangemerkt als reclame voor het merk Amstel.

Bron eerste alinea: ad.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl