NL EN
DONEER NU!

Directeur Heineken Nederland: “Al onze merken krijgen 0.0-varianten”

31 december 2020

Directeur Heineken Nederland: “Al onze merken krijgen 0.0-varianten” Wat een recordjaar had moeten worden werd een horrorperiode voor de horeca. Directeur Heineken Nederland Hans Böhm: "Ik houd rekening met jarenlang een veel kleinere horeca. Ook Heineken zelf wacht krimp."

Daarnaast gaat de strategie op de schop. Heineken Nederland gaat zich focussen op elf belangrijkste merken, waaronder Heineken, Amstel, Brand, Affligem, Desperados, Oedipus en Texels.

Böhm: "Al onze merken krijgen 0.0-varianten." Want met de introductie van Heineken 0.0 in 2016 heeft het bierconcern volgens Böhm meer bijgedragen aan de belangstelling voor alcoholvrij pils en de gevaren van overmatig alcoholgebruik dan jaren overheidscampagnes. "0.0 was nooit zo populair geworden vanuit overheidsingrijpen of bobcampagnes. Onze aandacht voor verantwoord alcoholgebruik, zoals bij de Formule 1, heeft ervoor gezorgd dat alcoholvrij bier geloofwaardig is geworden."

Online groeit de bierverkoop explosief, maar die is nog altijd relatief klein. Vóór zijn overstap naar Heineken Nederland zette Böhm in Amsterdam online slijter Beerwulf op. “Hun grootste probleem is nu om de enorme groei aan te kunnen.” Vooral thuistaps nemen een enorme vlucht. "Dat gaat om meer dan een verdubbeling van de reguliere verkopen. Mensen proberen toch die horecabeleving in huis te halen."

Bron: parool.nl.

Laatste nieuws