NL EN
DONEER NU!

Beide UEFA-voetbalcompetities nu gesponsord door het merk Heineken

11 augustus 2020

Heineken heeft recent een grote sponsordeal gesloten met de UEFA. Voortaan zal tijdens de Europa League niet meer reclame gemaakt worden voor het merk Amstel, maar voor Heineken 0.0. Volgens SportBusiness gaat het om een deal van € 10 miljoen per jaar. Heineken blijft daarnaast de UEFA Champions League sponsoren met alcoholhoudend Heineken bier.

Hans Erick Tuijt, Director Global Sponsorships bij Heineken International, heeft de afgelopen jaren de omzet van alcoholvrij telkens met 40% per jaar zien stijgen. Vooral in Rusland en Europa. Dit als gevolg van diverse gezondheids- en welzijnstrends, die bovendien worden versneld door de reacties van consumenten op het coronavirus. Die groei heeft ertoe bijgedragen dat Heineken goede resultaten heeft behaald. "We zijn ervan overtuigd dat deze categorie aan belang zal blijven winnen in deze markten dankzij topinnovatie op het gebied van smaak", zegt hij.

Door zowel de Champions League als de Europa League te sponsoren denkt Tuijt dat "de merknaam Heineken door beide producten synoniem kan worden met het Europese voetbal als geheel".

Heineken loopt met deze strategie overigens wel enig risico. Vroeger was de brouwer een alcoholproducent, nu wordt het een bierproducent, die soms bier met en soms bier zonder of met weinig alcohol verkoopt. Gaan al die laaggradige alternatieven op den duur niet het alcoholhoudende bier verdringen of demoniseren?

Tuijt denkt van niet. "Ik denk dat er altijd vraag zal zijn naar het oorspronkelijke merk, maar we moeten reageren op de groeiende trends zoals de interesse in laaggradige en alcoholvrije dranken, en we denken dat het een gedurfde zet is om deze dranken nu bij de Europe League te ondersteunen."

Bron: thedrum.com.

Laatste nieuws