NL EN
DONEER NU!

Bierverkopen Heineken daalden 11,5%; directe levering aan consumenten neemt een vlucht

3 augustus 2020

Bierverkopen Heineken daalden 11,5%; directe levering aan consumenten neemt een vlucht Heineken zag zijn bierverkopen in de eerste helft van dit jaar kelderen met 11,5%, blijkt uit cijfers die de Nederlandse bierbrouwer maandag bekendmaakt. De directe levering aan consumenten neemt een vlucht.

Bij de presentatie van de cijfers, maandag, noemde Heineken de situatie rond het coronavirus nog altijd 'beweeglijk en onzeker'. Topman Dolf van den Brink wees wel op de kracht van het Heineken-merk. De afzet daarvan daalde minder dan die van het bedrijf als geheel.

De brouwer denkt dat de horecasector nog last zal houden van de coronacrisis: 'Het herstel verloopt heel onvoorspelbaar', zegt Van den Brink. 'In juni zagen we de volumes weer snel oplopen, maar in juli liep dat weer terug. Het is echt twee stappen vooruit, een stap terug.'

Een tak van Heineken die wel hard groeide was de in 2017 opgezette webslijter Beerwulf, dat naast de huismerken van Heineken ook ruim duizend speciaalbieren van andere brouwers verkoopt. Beerwulf trok tussen maart en juli drie miljoen klanten, waarvan de helft nieuwkomers. De verkoop voor thuistaps Sub en de grotere Blade verdubbelden. Naast Nederland is Beerwulf ook actief in tien andere Europese landen.

Bronnen: nu.nl, omroepwest.nl en parool.nl.

Laatste nieuws