NL EN
DONEER NU!

In België komen strengere regels rond alcoholreclame

25 januari 2013

Een verbod op alcoholreclame in kranten en tijdschriften die zich op jongeren richten en een verbod op het gratis of tegen een symbolische prijs aanbieden van alcohol op de openbare weg. Ook zal de sector alcoholhoudende dranken gescheiden gaan verkopen. Dat houdt in dat er - indien mogelijk - een fysieke scheiding met niet-alcoholhoudende dranken komt, om zo elke verwarring te vermijden.

Dat zijn enkele van de meest in het oog springende afspraken uit een convenant dat de Belgische minister van Gezondheid Laurette Onkelinx en tal van spelers uit de betrokken sectoren hebben ondertekend. De tekst van het convenant zag reeds in 2005 het levenslicht, maar vandaag werd een aantal begrippen verduidelijkt en werd een en ander uitgebreid. Bedoeling is dat de tekst de komende maanden in een kb zal worden gegoten.

Bron: goedgevoel.be.

convenant_reclame_alcohol1.pdfconvenant_reclame_alcohol1.pdf (262 kB)

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl