NL EN
DONEER NU!

Reclame voor alcoholvrij bier in populaire Britse tv-soaps

29 april 2022

Heineken heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de makers van de populaire tv-soaps Coronation Street en Emmerdale.

Volgens de deal is het alcoholvrije bier van het bedrijf, Heineken 0.0, de komende 12 maanden te zien op de tap in The Rovers Return en The Woolpack, de fictieve pubs die centraal staan in de programmascripts.

Heineken beweert dat de deal deel uitmaakt van een missie om alcoholvrij en -arm bier te normaliseren. Maar het Schotse Parlementslid K. MacAskill vindt dat Heineken gewoon het bredere merk promoot en mensen aanmoedigt om alcoholhoudend bier te drinken, waarbij ze – door voor 0.0 reclame te maken – de regels voor alcoholreclame op tv kunnen omzeilen.

Hij voegt eraan toe: "Ze doen het niet omdat ze geïnteresseerd zijn in het promoten van hun bier met een laag alcoholgehalte, ze doen het omdat ze geïnteresseerd zijn in het promoten van hun merk.”

Bron: dailyrecord.co.uk.

Reclame voor alcoholvrij bier in populaire Britse tv-soaps

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl