NL EN
DONEER NU!

Bier vaak in de aanbieding

8 augustus 2018

Supermarkten haalden in de eerste zes maanden van dit jaar 23,3% van hun omzet uit producten die in de één of andere vorm tijdelijk lager geprijsd waren. Tot de toppers onder de aanbiedingen horen onder meer bier, shampoo, vaatwastabletten en in iets mindere mate wijn. Bij bier is 46,7% van de omzet 'stuntbier'. Bij wijn is dat 40%.

Aan het stunten met prijzen komt voorlopig geen einde, is de verwachting van supermarktkenner Paul Moers: "In de afgelopen crisis wilden de supers natuurlijk klanten naar binnen trekken en houden. Dat is heel goed gelukt. Maar nu, na de crisis, willen de ketens natuurlijk die lijn doortrekken. En daarom vechten ze elkaar bijkans de tent uit."

Wie betaalt al die aanbiedingen eigenlijk? Volgens Alwin van der Velden van de website Superscanner, leveren zowel de super als de fabrikant marge in. En de kans bestaat dat de kwaliteit van producten afneemt, het liefst zonder dat de consument dat merkt. "Want ja, er zal toch water bij de wijn gedaan moeten worden. Iets van dat geld moet worden terugverdiend."

Bron: nos.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl