NL EN
DONEER NU!

Wijn smaakt beter als deel opbrengst naar goed doel gaat

25 september 2015

Alexander Chernev en Sean Blair hebben onderzocht wat het effect is als een bedrijf als vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen doneert aan een goede doel.

In een van de experimenten werd een wijnproeverij georganiseerd. De ene helft van de participanten kreeg een wijnbeschrijving te horen (elegante, gebalanceerde wijn). De andere helft kreeg precies dezelfde wijnbeschrijving te horen, maar ook dat 10% van het aankoopbedrag aan de Hartstichting zou worden gedoneerd. Wat bleek? De participanten die gehoord hadden dat het bedrijf een donatie deed, vonden de wijn lekkerder.

Het volledige artikel van Chernev en Blair is getiteld "Doing Well by Doing Good: The Benevolent Halo of Corporate Social Responsibility" en verscheen in Journal of Consumer Research (2015), volume 41, pp. 1412-1425. Een samenvatting van het artikel vindt u hier.

Bron: marketingfacts.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl