NL EN
DONEER NU!

Nederlandse wijnbranche lanceert eigen voorlichtingscampagne

8 oktober 2015

In Internationaal Perscentrum Nieuwspoort is vandaag de WiM-campagne gelanceerd. De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren heeft zich eerder dit jaar aangesloten bij het internationale platform Wine in Moderation (WiM).

Centrale boodschap van de WiM-campagne is: geniet van wijn, maar drink met mate. In de komende tijd gaan consumenten WiM steeds vaker tegenkomen; in de media, op websites en op wijnetiketten en winkelmateriaal.

WiM van Dalen, directeur van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP: "Het is, helaas voor wijnliefhebbers, een illusie dat het gebruik van wijn kan bijdragen aan onze gezondheid. En dat is wel wat de wijnbranche impliciet zegt. We moeten ons niet voor de gek laten houden door wijnproducenten. Als je wijn drinkt, doe dat dan omdat je het lekker vindt, niet omdat het bijdraagt aan je gezondheid. Sterker nog: elk glas wijn dat je drinkt verhoogt het risico op gezondheidsschade o.m. omdat alcohol carcinogeen is."

Bron eerste twee alinea's: wijn.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl