NL EN
DONEER NU!

Heineken verkoopt meer bier door lekker weer

30 juli 2018

Heineken verkoopt meer bier door lekker weer Heineken heeft een heel aardig halfjaar achter de rug. De winstmarges van Heineken stonden wel onder druk mede als gevolg van wisselkoerseffecten en gestegen grondstofprijzen. Ook de eerdere overname van de Braziliaanse activiteiten van het Japanse Kirin voelt Heineken in de winstmarge.

In Europa was het eerste kwartaal zwak. In het tweede kwartaal werd weer wat meer bier verkocht. Kijken we naar het afgelopen halfjaar, dan staat er voor Europa toch een klein minnetje van 0,1%. In de nu aantrekkende verkoop in Europa ziet Ralph Wessels van ABN Amro vooral het effect van het lekkere weer terug. De cijfers die vandaag bekend zijn gemaakt, gaan over de periode tot en met juni, sindsdien is het alweer een maand snikheet geweest in Europa.

De echte groei van het bedrijf zit hem vooral in groeimarkt Azië. Daar werd in het tweede kwartaal 14,7% meer verkocht dan een jaar eerder.

De totale volumegroei van Heineken in het eerste halfjaar was 4,5% tot 112,7 miljoen hectoliter. Daarmee deed de brouwer het duidelijk beter, aangezien kenners in doorsnee rekenden op 3,1% groei. Bier van het eigen merk Heineken was goed voor 7,5% meer volume. Ook Heineken 0.0 blijft het goed doen. Het alcoholvrije pils is momenteel in 33 markten wereldwijd beschikbaar.

Bronnen: rtlz.nl en telegraaf.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl