NL EN
DONEER NU!

'Consument ziet alcoholvrij bier als minderwaardig'

23 december 2015

Alcoholvrij bier wordt door consumenten voortdurend afgezet tegen 'echt' bier. In vergelijkende zin blijft het biertje zonder alcohol dus altijd een ontzegging. Het is slimmer om het te behandelen als een frisdrank. Dat stellen Wageningse voedingsonderzoekers die bij consumenten in Nederland en Portugal nagingen wat hun associaties zijn met bier, wijn en alcoholvrij bier.

Alcoholvrij bier scoort negatief met termen als rationeel, bewust en teleurstellend. Door alcoholvrij bier meer als frisdrank te positioneren kan het geladen worden met positieve associaties als energiek, vrolijk en levenslustig, stellen de onderzoekers in het tijdschrift Food Quality and Preference.

Bron: foodholland.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl