NL EN
DONEER NU!

Alcoholbranche vindt dat online reclame en leeftijdscontrole extra aandacht vragen

1 december 2022

De alcoholbranche vindt ook dat alcoholreclame op social media en leeftijdscontrole door flitsbezorgers om extra aandacht vragen.

Uit eigen onderzoek van de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie, de lobby-organisatie van de alcoholbranche, blijkt dat 60% van de Nederlanders denkt dat alcoholgebruik onder jongeren in stand wordt gehouden zolang flits- en pakketbezorgers onvoldoende controleren op leeftijd.

Uit het onderzoek blijkt ook dat een ruime meerderheid (57%) vindt dat fabrikanten van alcohol moeten voorkomen dat reclames op social media als TikTok belanden.

Bron: levensmiddelenkrant.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl