8 juli 2011
Onderzoek in het wetenschappelijk tijdschrift British Journal of Obstetrics and Gynaecology (BJOG) veronderstelt dat het niet schadelijk is als een zwangere vrouw af en toe een glas alcohol drinkt. Volgens het onderzoek zorgt matig alcoholgebruik (één of twee glazen per week) er niet voor dat er een verhoogd risico is op vroeggeboorte of dat de groei van het kind geremd wordt. Hoe positief dit ook klinkt, in navolging van het advies van de Gezondheidsraad, raadt STAP zwangere vrouwen toch nog steeds aan om helemaal geen alcohol te drinken!
Lees de achtergrond van dit advies op site alcoholenzwangerschap.nl.