NL EN
Steun het werk van STAP!

Voorkom dat het HHH verwordt tot het Holland Hufter Huis

5 maart 2018

Voorkom dat het HHH verwordt tot het Holland Hufter Huis Storyteller Reinier Rombouts vraagt zich in Marketingtribune af of het na 25 jaar geen tijd is om te stoppen met Holland Heineken Huis. Kan Heineken nog gekoppeld worden aan topsport?

Hij wijst erop dat tijden veranderen en wie zuinig is op zijn reputatie en geloofwaardig wil blijven, er goed aan doet om het sentiment aan te voelen. Er dat sentiment is dat we minder tolerant zijn voor ongezond gedrag. De consumptie van alcohol – hoewel sociaal geaccepteerd – hoort daar ook bij. Alcohol als product hoeft natuurlijk niet weg, maar denk als merk goed na over je profilering, ook voor de langere termijn.

Rombouts vindt dat de tijd is aangebroken om eens nuchter te kijken naar de connectie alcohol en topsport. Alcoholmerken kunnen volgens hem beter op zoek gaan naar andere helden dan die uit de sport. "Zoek bijvoorbeeld naar rolmodellen uit de muziek- en entertainmentwereld. Daar is een biertje op zijn tijd wel een logisch onderdeel van 'de beleving'."

Kortom: "Voorkom dat het HHH verwordt tot het Holland Hufter Huis."

Bron: marketingtribune.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl