NL EN
DONEER NU!

Slimme campagne op Instagram vraagt aandacht voor alcoholverslaving

30 september 2016

Slimme campagne op Instagram vraagt aandacht voor alcoholverslaving Een jonge vrouw op het strand, een jonge vrouw in de stad, een jonge vrouw in een restaurant: op het eerste gezicht zijn de foto’s op het Instagramaccount van de 25-jarige Franse Louise Delage niet heel bijzonder.

Zoals dit account zijn er velen. Geposeerde foto’s van tripjes en feestjes uit het leven van een jongere Parisienne. Maar wie verder scrollt en goed oplet, valt misschien toch iets op: waarom heeft Louise op bijna elke foto een drankje vast?

Dat is geen toeval, bleek afgelopen week. Het account onthulde dat het niet echt van Louise was, maar van Addict Aide, een Franse organisatie voor alcoholpreventie. Met de campagne ‘Like My Addiction’ wilde de organisatie laten zien hoe lastig het kan zijn om een alcoholverslaving op te merken.

De uiteindelijke video waarin de campagne uitgelegd wordt, werd 66 duizend keer bekeken en leidde tot veel verraste reacties onder de 18.000 volgers. De meesten spreken echter hun lof uit voor de slimme campagne.

Bron: nrc.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl