NL EN
DONEER NU!

KHN en brouwers slaan handen ineen voor betere naleving alcoholleeftijd

16 september 2016

KHN en brouwers slaan handen ineen voor betere naleving alcoholleeftijd KHN en Nederlandse Brouwers slaan de handen ineen om de naleving van de leeftijdgrens van 18 jaar voor de aankoop van alcoholhoudende dranken in de horeca te verbeteren. De brancheorganisaties en de bierbrouwers hebben daarom vandaag, Global Beer Responsibility Day, de campagne '18 jaar? Bewijs ’t maar!'gelanceerd.

De campagne '18 jaar? Bewijs ’t maar!' maakt het horecaondernemers en -personeel makkelijker om naar een ID-bewijs te vragen. Voor jongeren moet het gewoon worden om een ID te laten zien. Ruim 5.500 uitgaansgelegenheden (leden van KHN met een bar, discotheek of café) ontvangen een campagnepakket met materialen zoals posters, stickers en table-tents.

Bron: missethoreca.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl