NL EN
DONEER NU!

Horeca: 'Prijsverschillen bier niet meer uit te leggen'

4 april 2013

Het groeiende prijsverschil tussen bier in de supermarkt en in het café is niet meer uit te leggen aan de consument. Dat zegt Lodewijk van der Grinten, directeur Koninklijke Horeca Nederland (KHN), donderdag in het Algemeen Dagblad als reactie op de aangekondigde prijsverhoging van bierbrouwer Heineken voor de horeca.

Volgens de KHN-directeur is bier in de supermarkt een 'uitverkoopartikel' geworden, terwijl de cafébazen herhaaldelijk prijsverhogingen voor de kiezen krijgen. 'Albert Heijn heeft nu een stuntaanbieding: 12 blikjes Heineken voor 5,94 euro. Dat komt overeen met 1,50 euro per liter. De horeca moet bijna 2,5 keer zoveel betalen', vertelt Van der Grinten.

Bron: ad.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl