NL EN
DONEER NU!

Bakker: boycot drank die in de aanbieding is

2 september 2014

Psychiater en publicist Bram Bakker pleit in een column op joop.nl voor duurdere alcohol, minder alcoholreclame en een boycot van drank die in de aanbieding is.

Bakker wijst er in zijn column op dat alcoholverslaving een van de allergrootste gezondheidsproblemen in de wereld is. De extreem lage prijs vormt geen enkele prikkel om enige terughoudendheid in alcoholconsumptie te betrachten. Hij is van oordeel dat de overheid domweg alle alcoholreclames, inclusief aanbiedingen, moet verbieden. Ook wil hij dat ze zorgt dat de prijs in een redelijke verhouding staat tot de gezondheidsrisico’s die er aan vast zitten. Stunten met de prijs verleidt - volgens Bakker - juist de kwetsbaren onder ons om meer te drinken dan goed voor ze is (of dan ze al deden). Als een fles wijn twintig euro zou kosten werd er in Nederland heel veel minder wijn gedronken, dat begrijpt iedereen. Hij stelt tot slot voor: boycot de drank die in de aanbieding is.

Bron: joop.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl