NL EN
DONEER NU!

NMa moet ingrijpen in horecabiermarkt

12 januari 2013

De enige manier om de horecabiermarkt weer gezond te maken is het bevorderen van concurrentie op de tap. Brouwerijen zouden ‘hun’ horecaondernemers geen exclusiviteitseis meer moeten opleggen – daartoe eventueel gedwongen door de Nederlandse Mededingingsautoriteit.

Dat concludeert het economisch onderzoeksinstituut SEO in het rapport ‘Naar concurrentie op de tap’, dat vandaag verschijnt. Het is geschreven door Barbara Baarsma, directeur van SEO en bijzonder hoogleraar mededingingseconomie aan de Universiteit van Amsterdam, en mededingingseconoom Nicole Rosenboom.

Bron: nrc.nl.

naar_concurrentie_op_de_tap.pdfnaar_concurrentie_op_de_tap.pdf (792 kB)

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl