NL EN
DONEER NU!

Jongeren zeer kwetsbaar voor advertenties van alcoholmerken

18 juli 2014

Amerikaanse jongeren tussen 18 en 20 (dus beneden de alcoholleeftijd in de Verenigde Staten) krijgen meer tijdschriftadvertenties te zien van bij jongeren populaire alcoholmerken dan elke andere leeftijdsgroep. Dit roept de belangrijke vraag op of de huidige zelfregulering van de alcoholreclame wel genoeg bescherming biedt voor jonge mensen.

Dit is de conclusie van een nieuwe studie van het Center on Alcohol Marketing and Youth (CAMY) van de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, waarin onderzocht werd welke leeftijdsgroep de meeste tijdschriftadvertenties te zien kreeg van 25 bij jongeren populaire alcoholmerken, in vergelijking met 308 bij jongeren minder populaire alcoholmerken. De studie werd gepubliceerd in het juli-nummer van The Journal of Studies on Alcohol and Drugs.

Bron: leefbewust.nl.
Artikel: jsad.com.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl