NL EN
DONEER NU!

AH krijgt tik op de vingers in verband met gratis bier

31 mei 2017

AH krijgt tik op de vingers in verband met gratis bier De Reclame Code Commissie heeft Albert Heijn (AH) op de vingers getikt. Dit omdat AH een gratis blikje Bavaria bier had weggegeven bij het afleveren van een bestelling. Dat is in strijd met artikel 20 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken (RvA). Hierover had een klant van AH een klacht ingediend.

AH heeft aangegeven dit abusievelijk te hebben gedaan. De voorzitter van de RCC merkt echter op dat van een landelijke winkelketen mag worden verwacht dat zij bij promotiecampagnes als de onderhavige, die zullen plaatsvinden met medewerking van de fabrikant, zich zal onthouden van het gratis verstrekken van alcoholhoudende drank gelet op het duidelijke en bij verweerder bekend te achten verbod van artikel 20 RvA.

AH zegt maatregelen te nemen om herhaling in de toekomst te voorkomen. De RCC vindt echter dat AH deze maatregelen eerder had dienen te nemen teneinde een situatie als de onderhavige te voorkomen. Ook vindt de RCC het niet duidelijk welke maatregelen AH zal nemen om herhaling te voorkomen. Daarom volgt een officiële aanbeveling aan AH om voortaan niet meer in strijd met artikel 20 RvA te handelen.

Bron: reclamecode.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl