NL EN
DONEER NU!

Onderzoek alcoholbranche: alcoholreclame op social media bereikt vooral meerderjarigen

31 maart 2016

R2 Research heeft onderzoek uitgevoerd naar de zichtbaarheid van alcoholreclame op sociale media. Uit deze analyse blijkt dat 98,5% van marketinguitingen op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest worden gezien door 18-plussers.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA), de brancheorganisatie voor fabrikanten en importeurs van alcoholhoudende dranken.

In de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken is vastgelegd dat adverteerders niet actief jongeren onder de 18 jaar mogen benaderen. Sociale media als Facebook, Twitter en Instagram worden veel door jongeren gebruikt. Vanuit STIVA bestond de behoefte om in kaart te brengen in welke mate jongeren met uitingen van adverteerders in contact komen.

Bron: r2research.nl.

Het onderzoek is - voor zover ons bekend - niet op internet beschikbaar gesteld.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl