NL EN
DONEER NU!

Heineken neemt de festivalwereld over

30 juli 2015

De afgelopen jaren heeft Heineken zijn greep op de festivalmarkt verstevigd. Dik de helft van de meest relevante Nederlandse festivals zijn dit jaar van Heineken. Zo is Lowlands overgestapt naar Heineken.

"In zo’n verandering gaat ruim een jaar voorbereidingstijd zitten. Het merk moet volledig geïntegreerd worden in het festival, en dan ook nog eens volgens de richtlijnen van de STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie). Kort gezegd komt het erop neer dat je mensen niet mag aanzetten tot het drinken van bier. De relatie tussen alcohol en seks of drugs mag je niet leggen", aldus Bente Bollmann van Lowlands. "Concreet: Heineken mag natuurlijk zijn naam plakken op de een-na-grootste tent, de tent die tot vorig jaar nog Grolsch heette. Sponsors hebben recht op een activatie op het terrein. We houden er niet van om zomaar wat logo’s op te plakken. Dat werkt gewoon niet."

Heineken sloot ook een deal met Mojo concerts die geldt voor alle Mojo-festivals, dus ook North Sea Jazz, Pitch en Down The Rabbit Hole. Heineken pikte in 2014 Concert At Sea af van Grolsch, ook een behoorlijk fors festival. Dankzij deze ‘sweep’ gaat Heineken ineens ferm aan de leiding in de festivalranking.

Bron: vpro.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl