NL EN
DONEER NU!

Alcoholboodschap in wereldwijde verkeersveiligheidscampagne

8 mei 2017

Alcoholboodschap in wereldwijde verkeersveiligheidscampagne Buitenreclame-exploitant JCDecaux en de Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) lanceren samen een wereldwijde verkeersveiligheidcampagne, waaraan bekende artiesten en sporters meewerken als ambassadeurs. Zo stimuleren Pharrel Williams, Rafael Nadal en Nico Rosberg (foto) mensen een bijdrage te leveren aan een veiliger verkeer. Hun boodschap is onder meer: 'Never drink and drive' en 'Don't let friends drive drunk'.

Per dag komen wereldwijd maar liefst 3.500 mensen om het leven bij verkeersongevallen. Op jaarbasis gaat het om zo’n 1,25 miljoen mensen. Daarom heeft de campagne de naam #3500lives.

Het doel van de campagne is om met een concrete en positieve benadering bewustzijn te creëren en weggebruikers te stimuleren om eenvoudige, gemakkelijk toe te passen en efficiënte regels te hanteren. De campagne promoot 10 boodschappen. Naast de alcoholboodschappen zijn dat onder meer 'Houd je aan de maximumsnelheid', 'Doe je riem vast' en 'Gebruik geen social media tijdens het rijden'.

De campagne zal aan het eind van 2017 te zien zijn geweest in meer dan 70 landen.

Bron: sign.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl