NL EN
DONEER NU!

Heineken stapt in hard seltzers

17 september 2020

Bierbrouwer Heineken gaat in Mexico en Nieuw-Zeeland hard seltzers op de markt brengen. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Volgens een woordvoerder is voor Mexico gekozen, omdat het land een van de grootste markten van Heineken is. Nieuw-Zeeland is gekozen, omdat dit een interessante markt is.

Hard seltzer is een mix van mineraalwater, een fruitsmaak en 5% alcohol. Qua alcoholpercentage is het vergelijkbaar met bier en met cider, het enige andere product dat Heineken tot dusver naast bier op de markt heeft gebracht.

Als het drankje goed wordt ontvangen in de eerdergenoemde landen, dan ligt het in de lijn der verwachting dat het wereldwijd - en dus ook in Europa en Nederland - zal worden geïntroduceerd.

Heineken brengt het op de markt onder de naam Pure Piraña. In eerste instantie worden negen verschillende smaken geïntroduceerd. Volgens het concern komt hard seltzer tegemoet aan de vraag van consumenten naar alcoholhoudende drankjes met weinig calorieën.

De verwachtingen zijn gigantisch. De markt voor hard seltzer bedraagt volgens Grand View Research dit jaar $ 4,5 miljard (€ 3,8 miljard). Dat groeit in 2027 uit tot $ 14,5 miljard.

Bronnen: nu.nl en rtlnieuws.nl.

Laatste nieuws

Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP
Postbus 9769
3506 GT Utrecht
T: +31 (0)30-6565041
F: +31 (0)30-6565043
E: info@stap.nl